Wat is vereist?
- MBO niveau 4 diploma
- WFT-certificaten Basis, Particulier en Zakelijk
- Bij voorkeur in het bezit van branchediploma Schadebehandelaar/Acceptant Motorrijtuigverzekeringen
- Goede beheersing Nederlandse taal
- Klantgericht, kwaliteitsgericht, zorgvuldig en leergierig
Wat krijg je?
- €2.865,97 - €4.299,07 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 13e maand
- 38-urige werkweek
- 27 vakantiedagen (o.b.v. fulltime)
- Ruime ontwikkelingsmogelijkheden
- Reiskostenvergoeding (23 cent per km tot een max. van 35 km, of een OV-vergoeding), zomeruitkering en arbeidsvoorwaardenkeuzesysteem
- Bij fulltime dienstverband 2 kantoordagen en 3 thuiswerkdagen
- Laptop
Wat doe je?
- 70% Mutaties verwerken
- 20% Assurantieadviseurs en klanten telefonisch te woord staan
- 10% Intern overleg
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Acceptatiemedewerker bij de Vereende ben je verantwoordelijk voor het verwerken van mutaties en opzeggingen. Het gaat hierbij om wijzigingsverzoeken die betrekking hebben op de verschillende producten van de Vereende. Jij zorgt ervoor dat deze op de juiste manier in de administratie staan.
De wijzigingsverzoeken verlopen voornamelijk via assurantieadviseurs, waar je dus het meeste contact mee hebt. Een assurantieadviseur spreekt meestal eerst een telefoonbehandelaar. Als een telefoonbehandelaar er niet uitkomt met een verzoek, dan word jij erbij betrokken. Je verricht het nodige administratieve uitzoekwerk en koppelt de oplossing/uitleg vervolgens weer terug aan de assurantieadviseur. Daarom ben je vooral 'outbound' aan het bellen en mailen.
Ook beantwoord je direct vragen van assurantieadviseurs en klanten. De vragen van assurantieadviseurs gaan vooral over polissen, schadevrije jaren en betalingen, terwijl de vragen van klanten meestal incassogerelateerd zijn (hier speelt de assurantieadviseur geen rol meer bij). Daarnaast controleer je de dagelijks doorlopende processen, zoals RDW-processen en Roy Data.
Je werkt in een team van ongeveer 9 collega’s, dat bestaat uit acceptatiemedewerkers. In totaal bestaat de afdeling uit ongeveer 40 medewerkers, verdeeld over 2 teams met acceptanten, acceptatiemedewerkers en telefoonbehandelaren.
Als je het leuk vindt om veel contact te hebben met assurantieadviseurs en klanten, zaken goed uit te leggen en je een hectische werkomgeving alleen maar uitdagend vindt, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Een leuke werkdag is gevarieerd. Je hebt veel mutaties weg kunnen werken, assurantieadviseurs kunnen helpen en deelgenomen aan een interne werkgroep.
Een minder leuke werkdag kenmerkt zich door veel administratieve werkzaamheden die repetitief zijn. Nog niet alle werkzaamheden verlopen geautomatiseerd, bijvoorbeeld herstelwerkzaamheden binnen het systeem.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Dagstart team
- Dagstart acceptatiemedewerkers
- Lunch
- Processen controleren
- Telefonie
- Telefonie
- Telefonie
- Mutaties verwerken
- Mutaties verwerken
- Telefonie
- Mutaties verwerken
- Mutaties verwerken
-
- Dagstart acceptatiemedewerkers
- Lunch
- Processen controleren
- Telefonie
- Telefonie
- Mutaties verwerken
- Mutaties verwerken
- Mutaties verwerken
- Mutaties verwerken
- Mutaties verwerken
-
- Dagstart acceptatiemedewerkers
- Lunch
- Deelnemen werkgroep
- Processen controleren
- Telefonie
- Telefonie
- Mutaties verwerken
- Mutaties verwerken
- Mutaties verwerken
-
- Dagstart team
- Dagstart acceptatiemedewerkers
- Lunch
- Processen controleren
- Telefonie
- Telefonie
- Telefonie
- Mutaties verwerken
- Mutaties verwerken
-
- Dagstart acceptatiemedewerkers
- Lunch
- Processen controleren
- Telefonie
- Telefonie
- Telefonie
- Mutaties verwerken
- Mutaties verwerken
- Mutaties verwerken
- Mutaties verwerken
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Er zijn voldoende mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen binnen je vakgebied en de verzekeringsbranche. De Vereende helpt je daar graag bij.
Werken bij de Vereende
De Vereende is actief in de schadeverzekeringsmarkt en is er voor allerlei zaken die gewone verzekeraars niet oppakken. We verzekeren bijzondere risico’s (AVP voor ex-gedetineerden of autoverzekering voor mensen met een hoog schadeverloop) en de beroepsaansprakelijkheid van financieel adviseurs en makelaars. Ook voert de Vereende werkzaamheden uit voor het Waarborgfonds Motorverkeer, het Nederlands Bureau der Motorrijtuigverzekeraars, de Atoompool en de NHT (terrorismepool). Met een maatschappelijk belangrijke vangnetrol zijn we een onmisbare schakel in verzekeringsland.
Sinds het najaar van 2022 is de Vereende tweemaal op rij, volgens de mening van haar medewerkers over de organisatie, een Great Place to Work. Maar liefst 91% heeft zijn of haar mening gegeven. De Vereende is hiermee getoetst op de Great Place to Work-criteria: De mate van vertrouwen, trots en plezier. Het resultaat is goed, want de organisatie is met een score van 79 procent officieel een Great Place to Work. De medewerkers geven de hoogste score aan rechtvaardigheid: iedereen wordt eerlijk en gelijk behandeld, ongeacht persoonskenmerken. Daarnaast ervaren medewerkers de Vereende als fysiek veilige werkomgeving waar iedereen zichzelf kan zijn. Alles bij elkaar vindt 81 procent van de medewerkers de Vereende een Great Place to Work.
Iedereen die bij de Vereende komt werken wordt eerst gescreend. Zoals de Wet op het financieel toezicht (Wft) voorschrijft stellen wij hiermee de betrouwbaarheid (integriteit) van nieuwe collega's vast. De screening geldt voor álle functies, al zijn er wel verschillen. Zo moet bijvoorbeeld iedereen een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. (Kijk hier voor meer informatie: Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) | Justis.) En controleren wij onder meer de registraties in het Externe verwijzingsregister van de CIS-databank. (Voor meer informatie kan je terecht op de website van Stichting CIS: Stichting CIS > Consumenten > Veelgestelde vragen)
Deze activiteiten voeren wij zelf uit. Voor functies waarvoor een uitgebreidere screening, waaronder internet onderzoek en het raadplegen van beroepsregisters, noodzakelijk is hebben wij een extern bureau die deze screening uitvoert.
- Kantoor in Den Haag
- 52% / 48%
- Gem. leeftijd 45 jaar
- 184 medewerkers