Medewerker Schadecentrum

Medewerker Schadecentrum

de Vereende Rijswijk

Wat is vereist?

  • MBO-diploma
  • Certificaat ‘De WAM in de Praktijk’, of bereid deze op korte termijn te behalen
  • Basis computervaardigheden. Ervaring met klantcontact
  • Klant- en resultaatgericht. Communicatief vaardig en zorgvuldig
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal

Wat krijg je?

  • € 1.847 - € 2.770 bruto p/m (obv fulltime)
  • Vaste 13e maand
  • 38-urige werkweek
  • 27 vakantiedagen
  • Ruime ontwikkelingsmogelijkheden
  • Reiskostenvergoeding (0,19 cent per km tot een max. van 35 km of OV vergoeding), arbeidsvoorwaardenkeuzesysteem en zomeruitkering
  • Laptop

Wat doe je?

  • 70% Behandeling schadedossiers
  • 20% Het telefonisch te woord staan van benadeelde
  • 10% Overleg

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Medewerker Schadecentrum bij de Vereende, ben je bij het Waarborgfonds Motorverkeer verantwoordelijk voor het registreren en behandelen van schadeclaims veroorzaakt door onbekende of onverzekerde motorvoertuigen. Het gaat hier vooral om het registreren en behandelen van parkeerschades. Je zorgt voor de communicatie tussen zowel particulieren benadeelde als tussenpersonen en verzekeraars. De communicatie verloopt schriftelijk en telefonisch. Verder heb je een eigen bestand waar je zelf verantwoordelijk voor bent en op orde houdt. Daarnaast heb je altijd de ruimte om met je collega's te overleggen.

Samen met je collega’s zorg je ervoor dat het schadecentrum tussen 9:00 en 17:00 uur telefonisch bereikbaar is. Door het werken in shifts is het mogelijk om je uren per dag flexibel in te delen. Je werkt met targets voor het aantal afgehandelde claims.

Als je het leuk vindt om veel verschillende mensen te spreken en je tegen druk kunt, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

Medewerker Schadecentrum
Naomi Taal

Ik heb een leuke dag wanneer ik alles af heb gekregen wat ik had gepland en ik daarbij ook nog mensen tevreden heb kunnen stellen.

Ik vind een dag minder leuk wanneer het systeem niet goed meewerkt en ik minder leuke gesprekken moet voeren.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Lunch
    • Bellen met collega
    • Bellen met Manager
    • Behandeling schadedossiers
    • Behandeling schadedossiers
    • Behandeling schadedossiers
    • Behandeling schadedossiers
    • Lunch
    • Overleg met collega
    • Overleg met collega
    • Behandeling schadedossiers
    • Behandeling schadedossiers
    • Behandeling schadedossiers
    • Lunch
    • Overleg collega
    • Behandeling schadedossiers
    • Behandeling schadedossiers
    • Overleg Manager
    • Behandeling schadedossiers
    • Behandeling schadedossiers
    • Behandeling schadedossiers
    • Thuis werken
    • Lunch
    • Overleg collega
    • Behandeling schadedossiers
    • Behandeling schadedossiers

Voorbeeld uit de praktijk

Iemand belt het schadecentrum. Zijn autospiegel is er afgereden en hij wil een claim indienen. Wat doe je?

Het belangrijkste bij elke nieuwe aanvraag is goed informeren naar de situatie van de klant. Je vraagt of de klant alleen een WA-verzekering heeft of dat hij helemaal onverzekerd is. Vervolgens neem je de claim in behandeling. Vaak zal de claim online worden behandeld, maar ook telefonisch contact is mogelijk. Je helpt de klant met het aanleveren van alle benodigde documenten om de claim toe te wijzen en zal daarna regelmatig contact met hem onderhouden om te zorgen dat de claim op de juiste manier wordt afgehandeld.

Groeipad

Vanuit deze functie zijn meerdere doorgroeimogelijkheden op het gebied van het behandelen van meer gecompliceerde materiële schades of zelfs het behandelen van gecompliceerde letselschades. Er zijn voldoende mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen in je vakgebied en de verzekeringsbranche. De Vereende faciliteert dit graag in overleg met jou.

Medewerker Schadecentrum
Senior medewerker Schadecentrum
Schadebehandelaar

Werken bij de Vereende

 

De Vereende is actief in de schadeverzekeringsmarkt en is er voor allerlei zaken die gewone verzekeraars niet oppakken. We verzekeren bijzondere risico’s (AVP voor ex-gedetineerden of autoverzekering voor mensen met een hoog schadeverloop) en beroepsaansprakelijkheid van financieel adviseurs en makelaars. Het Waarborgfonds Motorverkeer, het Nederlands Bureau der Motorrijtuigverzekeraars (buitenlandschades en groene kaarten), de Atoompool en de NHT (terrorismepool) zijn ook onderdeel van de Vereende. Met een maatschappelijk belangrijke vangnetrol zijn we een onmisbare schakel in verzekeringsland.

  • Kantoor in Rijswijk
  • 53% / 47%
  • Gem. leeftijd 45 jaar
  • 145 werknemers

Collega's

Sandy Kalmijn (41) - Business Intelligence Analist

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn opleiding wist ik niet zo goed wat ik wilde, en via via kwam ik bij de Vereende (toen nog Rialto) terecht. Een verzekeraar, met klanten en cijfertjes bezig zijn, dat sprak mij wel aan. Dat is nu 20 jaar geleden.

Wat heb je gestudeerd?
HAVO en vervolgens de MBO+ Detailhandel opleiding aan Tinbergen college.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ga graag naar het strand of op pad met de kinderen. Stedentripjes vind ik erg leuk. Verder kan ik erg genieten van een goed boek en een warm bad.

Ingrid Visscher (57) - Directievoorzitter

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De Vereende is een uniek bedrijf met een belangrijke maatschappelijke rol vanwege de vangnetfunctie. Het is een interessant bedrijf om aan te sturen, met allerlei verschillende onderdelen zoals de Atoompool, het Waarborgfonds Motorverkeer en de verzekeringsmaatschappij. Niet te groot en niet te klein, met veel verschillende stakeholders. En met super leuke collega's die oplossingsgericht zijn en houden van hun vak!

Wat was je vorige baan?
Directeur van Unicef Nederland.

Wat doe je in je vrije tijd?
Pianospelen, kamperen en met de hond lopen.

Lisanne Busscher - Rademaker (29) - Acceptant

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een verzekeraar in de reguliere markt. Ik zocht meer uitdaging in mijn werk en toen kwam de Vereende op mijn pad. Elke dag zie ik nu verschillende nieuwe risico's voorbij komen en kan ik mijzelf weer verder ontwikkelen.

Wat was je vorige baan?
Acceptant bij Reaal Verzekeringen/Vivat.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd ga ik er het liefst op uit met mijn man en kinderen. Daarnaast houd ik enorm van films/series/sport kijken, thrillers lezen en koken.

Naomi Taal (27) - Medewerker Schadecentrum

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Voordat ik hier vast in dienst kwam, werkte ik hier al een paar jaar elke zomer als uitzendkracht. Uiteindelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik gevraagd of ze nog mensen nodig hadden. Het antwoord was: ja!!

Wat heb je gestudeerd?
Pedagogiek aan de Hogeschool Rotterdam.

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken, bakken, sporten en Netflixen.

Bert Sonneveld (53) - Manager Marketing & Acceptatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De maatschappelijke rol van de Vereende vind ik mooi. Wij zijn er voor slachtofferbescherming, solidariteit en het voorkomen van onverzekerbaarheid. Want er is meer dan rendement alleen.

Wat was je vorige baan?
Directeur bij de FFP.

Wat doe je in je vrije tijd?
Gezelligheid met gezin en vrienden. Daarnaast vind ik het leuk om politieke debatten te zien en te voeren.

Jan van 't Hoff (60) - Senior Schadebehandelaar

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was tijdelijk werkloos in verband met de verkoop van de verzekeraar waar ik werkte aan een andere verzekeraar. Ik zou dan in Arnhem moeten gaan werken, terwijl ik aan de zuidkant van Rotterdam woon. Bij de afscheidsborrel kwam ik in contact met iemand van de Vereende (toen nog Rialto). Hierop volgde een sollicitatie. Ik vond de sfeer en werkomgeving direct bijzonder. Ik werk er nu al meer dan 8 jaar met veel plezier.

Wat heb je gestudeerd?
HAVO, MEAO en veel brancheopleidingen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Alles wat met handbal te maken heeft. Trainen geven, coachen, fluiten, kamp organiseren, enzovoorts.

Carla le Noble (56) - Afdelingsmanager Klanten & Assurantieadviseurs

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels 25 jaar bij de Vereende. Een mooie organisatie met een mooie missie en visie. Een organisatie waar de medewerker en zijn/haar ontwikkeling centraal staat, iets wat ik erg belangrijk vind.

Wat heb je gestudeerd?
Diverse management opleidingen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Met mij hondjes wandelen en spelen, maar ook koken en lekker eten.

Gert-Jan Paauw (51) - Specialist Verzekeringstechniek

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor heb ik bij verschillende verzekeraars en gevolmachtigden gewerkt in verschillende functies, maar het accepteren van verzekeringen bleef ik toch het leukste vinden. En écht ambachtelijk accepteren bij de Vereende is de kers op de spreekwoordelijke taart voor een acceptant. Inmiddels ben ik doorgegroeid naar Specialist Verzekeringstechniek met als aandachtsgebied motorrijtuigen. De ideale baan voor mij als 'autofiel'.

Wat was je vorige baan?
Intern Specialist Verzekeringen bij een detacheerder.

Wat doe je in je vrije tijd?
Hardlopen, poolen, films en series kijken, koken en het gekookte ook opeten. Varen met mijn bootje in en om mijn woonplaats Leiden, uit eten gaan, stedentrips en vakantie naar Italië.

Anne-Linde van der Pijl (25) - Junior Business Analist

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn rechtenstudie wilde ik graag als trainee binnen een bedrijf aan de slag. Via Novadia ben ik toen in aanraking gekomen met de Vereende. Het eerste jaar heb ik op verschillende afdelingen gewerkt. Hierdoor ben ik erachter gekomen welke functie het beste bij mij past.

Wat heb je gestudeerd?
HBO-rechten.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten (korfbal, fitness en als ik op vakantie ben zwemmen).

Tom King (60) - Telefoonbehandelaar Acceptatieafdeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik zocht weer een baan in mijn vakgebied en dit was een mooie uitdaging.

Wat was je vorige baan?
Acceptant verzekeringen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen.

Sollicitatieproces

Terugkoppeling sollicitatie
± Binnen 1 week
Eerste gesprek (digitaal)
± 1 week
Tweede gesprek (digitaal)
± 1 week
Eventueel een assessment en/of arbeidsvoorwaardengesprek (digitaal)
± 1 week
Aanbod

Interessante baan?