Senior Administrateur
de Vereende Den Haag
Wat is vereist?
- Afgeronde hbo-opleiding
- Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie
- Ervaring met MS Office (360); ervaring met Navision / Business Central 14 is een pré
- Kennis van wet- en regelgeving; kennis van schadeverzekeringsadministratie is een pré
- Uitstekende beheersing Nederlandse taal
- Analytisch en organisatorisch vermogen; communicatief zeer vaardig
Wat krijg je?
- €4.095 - €6.142 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 13e maand
- 38-urige werkweek
- 27 vakantiedagen (o.b.v. fulltime)
- Ontwikkelingsmogelijkheden
- Reiskostenvergoeding (23 cent per km tot een max. van 35 km, of een OV-vergoeding), zomeruitkering en arbeidsvoorwaardenkeuzesysteem
- Bij fulltime dienstverband 2 kantoordagen en 3 thuiswerkdagen
- Laptop + telefoon
- 'Great Place to Work' gecertificeerde organisatie
- Jaarcontract bij aanvang met intentie tot een vaste aanstelling
Wat doe je?
- 10% Meewerken aan administratieve taken
- 15% Administratieve processen verbeteren
- 25% Werken aan periodeafsluitingen
- 15% Administratieve specificaties van collega’s controleren + collega’s begeleiden
- 25% Werken aan rapportages en analyses
- 10% Overleg met collega's
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Mike de Hoog
Corporate Recruiter
Vacature
Let op! Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.
Als Senior Administrateur bij de Vereende ben je verantwoordelijk voor de gehele administratie van de organisatie. Je zorgt ervoor dat alle zaken rondom de financiële administratie, loon- en salarisadministratie en de verzekeringsadministratie, zeer goed op orde zijn. Het gaat hierbij ook om het periodieke afsluitproces (inclusief checks en balances) en de AO/IC.
Daarnaast zorg je ervoor dat de administratieve processen strakker georganiseerd en neergezet worden, door - zeker in het begin - actief na te denken over optimalisaties. Je zorgt ervoor dat de administratie tot aan de komma klopt, dat alle processen naadloos op elkaar aansluiten en dat de administratieve verwerking juist, volledig en tijdig verloopt.
Je werkt veel samen met de zes (senior) Administratief Medewerkers uit je team; zij nemen de uitvoerende administratieve taken op zich. Jij controleert hun werk uitvoerig en verwerkt dit in een duidelijk rapport of heldere analyse. Daarnaast verricht je zelf enige operationele werkzaamheden, onder andere om administratieve processen te doorgronden en het team te ondersteunen bij drukte. Tevens werk je mee aan organisatiebrede opleveringen en werkzaamheden, zoals de jaarrekening en accountantscontrole.
Je werkt in team Financial Accounting met drie senior Administratief Medewerkers en drie Administratief Medewerkers. Jij stuurt dit team functioneel aan: je richt je op de dagelijkse aansturing van het team, waarbij de voortgangs- en beoordelingsgesprekken de verantwoordelijkheid zijn van de Manager Financial Accounting. Verder werk je veel samen met andere senior-collega’s binnen de Vereende, zoals de senior Business Controller, de senior Financial Controller en de Actuaris. Jullie discussiëren regelmatig over hoe jullie de financiën binnen de Vereende het beste kunnen organiseren.
Let op! Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.
Als je het leuk vindt om accuraat te werken en je team te enthousiasmeren om een optimale administratie te realiseren, en je het uitdagend vindt om collega’s uit alle lagen van de organisatie met je mee te krijgen als je iets van hen nodig hebt, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag krijg je complimenten van het MT over de goede maandafsluiting. Hierdoor kun je ook een sterke maandrapportage opleveren.
Tijdens een mindere dag ondersteun je collega’s met het verwerken van de vele inkomende betalingen. Jullie krijgen uiteindelijk niet voor elkaar om alle betalingen op tijd te verwerken, waardoor jullie de SLA niet halen.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Administratief medewerkers ondersteunen
- Administratief medewerkers ondersteunen
- Overleg Financial Controllers (maandafsluiting)
- Overleg senior-collega's
- Administratieve specificaties controleren
- Overleg Business Control
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Overleg Financial Controllers (maandafsluiting)
- Overleg Financial Controllers (maandafsluiting)
- Overleg Administratief Medewerkers
- Werken aan rapportages en analyses
- Interne administratieprocessen verbeteren
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Werken aan maandafsluiting
- Werken aan maandafsluiting
- Werken aan rapportages en analyses
- Interne administratieprocessen verbeteren
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Overleg MT
- Maandrapportage opleveren
- Overleg senior-collega's
- Administratieve specificaties controleren
- Werken aan rapportages en analyses
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Overleg senior-collega's
- Overleg Administratief Medewerkers
- Administratieve specificaties controleren
- Interne administratieprocessen verbeteren
- Overleg Actuariaat
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Werken bij de Vereende
De Vereende is actief in de schadeverzekeringsmarkt en is er voor allerlei zaken die gewone verzekeraars niet oppakken. We verzekeren bijzondere risico’s (AVP voor ex-gedetineerden of autoverzekering voor mensen met een hoog schadeverloop) en de beroepsaansprakelijkheid van financieel adviseurs en makelaars. Ook voert de Vereende werkzaamheden uit voor het Waarborgfonds Motorverkeer, het Nederlands Bureau der Motorrijtuigverzekeraars, de Atoompool en de NHT (terrorismepool). Met een maatschappelijk belangrijke vangnetrol zijn we een onmisbare schakel in verzekeringsland.
Sinds het najaar van 2022 is de Vereende tweemaal op rij, volgens de mening van haar medewerkers over de organisatie, een Great Place to Work. Maar liefst 91% heeft zijn of haar mening gegeven. De Vereende is hiermee getoetst op de Great Place to Work-criteria: De mate van vertrouwen, trots en plezier. Het resultaat is goed, want de organisatie is met een score van 79 procent officieel een Great Place to Work. De medewerkers geven de hoogste score aan rechtvaardigheid: iedereen wordt eerlijk en gelijk behandeld, ongeacht persoonskenmerken. Daarnaast ervaren medewerkers de Vereende als fysiek veilige werkomgeving waar iedereen zichzelf kan zijn. Alles bij elkaar vindt 81 procent van de medewerkers de Vereende een Great Place to Work.
Iedereen die bij de Vereende komt werken wordt eerst gescreend. Zoals de Wet op het financieel toezicht (Wft) voorschrijft stellen wij hiermee de betrouwbaarheid (integriteit) van nieuwe collega's vast. De screening geldt voor álle functies, al zijn er wel verschillen. Zo moet bijvoorbeeld iedereen een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. (Kijk hier voor meer informatie: Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) | Justis.) En controleren wij onder meer de registraties in het Externe verwijzingsregister van de CIS-databank. (Voor meer informatie kan je terecht op de website van Stichting CIS: Stichting CIS > Consumenten > Veelgestelde vragen)
Deze activiteiten voeren wij zelf uit. Voor functies waarvoor een uitgebreidere screening, waaronder internet onderzoek en het raadplegen van beroepsregisters, noodzakelijk is hebben wij een extern bureau die deze screening uitvoert.
- Kantoor in Den Haag
- 52% / 48%
- Gem. leeftijd 45 jaar
- 184 medewerkers