Senior Business Analist
de Vereende Den Haag
Wat is vereist?
- Afgeronde HBO- of WO-opleiding, bij voorkeur richting bedrijfskunde, business information technology of (bedrijfs)informatica
- Bij voorkeur Lean Six Sigma Green Belt gecertificeerd
- Minimaal 8 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie en daarmee kennis van schadeverzekeringsproducten en de daarbij horende processen
- Bekend met methoden om requirements te verzamelen; analyses en specificaties vervolgens duidelijk kunnen documenteren en visualiseren met standaard diagrammen
- Methodisch, analytisch, geduldig en goed in teamverband
- Uitstekende beheersing Nederlands en Engels
- Goed in luisteren, doorvragen, adviseren, coachen en complexe zaken helder uitleggen
Wat krijg je?
- €4.095 - €6.142 bruto p/m (o.b.v. fulltime)
- 13e maand
- 38-urige werkweek
- 27 vakantiedagen (o.b.v. fulltime)
- Ontwikkelingsmogelijkheden
- Thuiswerkvergoeding, zomeruitkering en arbeidsvoorwaardenkeuzesysteem
- Laptop en telefoon
- 'Great Place to Work' gecertificeerde organisatie
- Jaarcontract bij aanvang met intentie tot een vaste aanstelling
Wat doe je?
- 20% Collega's adviseren en begeleiden, waaronder junior business analisten
- 10% Contact + overleg IT-collega's
- 30% Professionaliseringskansen analyseren
- 20% Requirements + ontwikkelplan opstellen + terugkoppelen naar organisatie
- 10% Planning en administratie bijwerken
- 10% Overleg stakeholders toekomstige projecten
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Mike de Hoog
Corporate Recruiter
Vacature
Let op! Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.
Als Senior Business Analist bij de Vereende ben je medeverantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het interne applicatielandschap. Samen met het team (Informatiemanagement) werk je aan oplossingen voor vraagstukken op het gebied van processen en de bijbehorende automatisering.
Op basis van jouw oplossingen wordt een project gedefinieerd. Binnen het project werk je aan het gedetailleerde functionele ontwerp, waar een softwarepartij mee aan de slag gaat. Gedurende het ontwikkeltraject ben je het aanspreekpunt voor functionele vragen. Tijdens de oplevering help je mee met de implementatie binnen de organisatie.
Gedurende het hele traject - van idee tot oplevering - houd je contact met vertegenwoordigers van de gebruikersorganisatie en met de projectleider/opdrachtgever. Zo blijft iedereen op de hoogte van de gemaakte keuzes en de verwachte oplevering. Hiervoor ben je veel aanwezig bij overleggen. Verder heb je een coachende rol in jouw team en kunnen collega's altijd bij je terecht voor vragen en advies. Je doel is dan ook om jouw team verder te professionaliseren.
Soms werk je alleen aan een onderwerp, soms met de andere business analist. Als er meerdere oplossingen of scenario’s mogelijk zijn, dan werk je in teamverband om snel tot de beste oplossing te komen. Jouw team bestaat uit een andere business analist en een informatiemanager en is onderdeel van de 15-koppige IT-afdeling.
Let op! Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.
Als je het leuk vindt om in teamverband de kern van problemen te achterhalen en tot concrete oplossingen te komen, en je het een uitdaging vindt om analyses en specificaties voor de oplossingen duidelijk te documenteren, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag krijgt je team positieve reacties op doorontwikkelingen. De afdeling Business Control kan efficiënter werken en een behandelaar geeft aan dat hij veel meer mutaties op een dag kan verrichten.
Tijdens een minder leuke werkdag geeft een softwareleverancier aan dat het niet gaat lukken met een technisch ontwerp dat je hebt aangeleverd. Nu moet je intern gaan kijken of bepaald beleid aangepast kan worden.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Lunch
- Stand-up
- Overleg stakeholders
- Wensen, behoeften en problemen analyseren
- Planning + administratie bijwerken
- Contact collega's
- Planning + administratie bijwerken
- Contact collega's
- Requirements + ontwikkelplan opstellen
-
- Lunch
- Stand-up
- Contact collega's
- Contact leverancier
- Wensen, behoeften en problemen analyseren
- Planning + administratie bijwerken
- Wensen, behoeften en problemen analyseren
- Coachen junior business analisten
- Wensen, behoeften en problemen analyseren
-
- Lunch
- Stand-up
- Overleg stakeholders
- Contact collega's
- Wensen, behoeften en problemen analyseren
- Requirements + ontwikkelplan opstellen
- Requirements + ontwikkelplan opstellen
-
- Lunch
- Overleg IT-afdeling
- Stand-up
- Contact collega's
- Contact leverancier
- Wensen, behoeften en problemen analyseren
- Coachen junior business analisten
- Contact collega's
- Planning + administratie bijwerken
-
- Lunch
- Stand-up
- Contact collega's
- Planning + administratie bijwerken
- Wensen, behoeften en problemen analyseren
- Wensen, behoeften en problemen analyseren
- Requirements + ontwikkelplan opstellen
- Requirements + ontwikkelplan opstellen
- Contact collega's
- Requirements + ontwikkelplan opstellen
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Er zijn voldoende mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen binnen je vakgebied en de verzekeringsbranche. De Vereende helpt je daar graag bij.
Werken bij de Vereende
De Vereende is actief in de schadeverzekeringsmarkt en is er voor allerlei zaken die gewone verzekeraars niet oppakken. We verzekeren bijzondere risico’s (AVP voor ex-gedetineerden of autoverzekering voor mensen met een hoog schadeverloop) en de beroepsaansprakelijkheid van financieel adviseurs en makelaars. Ook voert de Vereende werkzaamheden uit voor het Waarborgfonds Motorverkeer, het Nederlands Bureau der Motorrijtuigverzekeraars, de Atoompool en de NHT (terrorismepool). Met een maatschappelijk belangrijke vangnetrol zijn we een onmisbare schakel in verzekeringsland.
Sinds het najaar van 2022 is de Vereende tweemaal op rij, volgens de mening van haar medewerkers over de organisatie, een Great Place to Work. Maar liefst 91% heeft zijn of haar mening gegeven. De Vereende is hiermee getoetst op de Great Place to Work-criteria: De mate van vertrouwen, trots en plezier. Het resultaat is goed, want de organisatie is met een score van 79 procent officieel een Great Place to Work. De medewerkers geven de hoogste score aan rechtvaardigheid: iedereen wordt eerlijk en gelijk behandeld, ongeacht persoonskenmerken. Daarnaast ervaren medewerkers de Vereende als fysiek veilige werkomgeving waar iedereen zichzelf kan zijn. Alles bij elkaar vindt 81 procent van de medewerkers de Vereende een Great Place to Work.
Iedereen die bij de Vereende komt werken wordt eerst gescreend. Zoals de Wet op het financieel toezicht (Wft) voorschrijft stellen wij hiermee de betrouwbaarheid (integriteit) van nieuwe collega's vast. De screening geldt voor álle functies, al zijn er wel verschillen. Zo moet bijvoorbeeld iedereen een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. (Kijk hier voor meer informatie: Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) | Justis.) En controleren wij onder meer de registraties in het Externe verwijzingsregister van de CIS-databank. (Voor meer informatie kan je terecht op de website van Stichting CIS: Stichting CIS > Consumenten > Veelgestelde vragen)
Deze activiteiten voeren wij zelf uit. Voor functies waarvoor een uitgebreidere screening, waaronder internet onderzoek en het raadplegen van beroepsregisters, noodzakelijk is hebben wij een extern bureau die deze screening uitvoert.
- Kantoor in Den Haag
- 52% / 48%
- Gem. leeftijd 45 jaar
- 184 medewerkers